Jongeren geven hun mening over fairtrade producten.

http://www.fairminds.nl/reviews

 

 Jong volwassenen helpen producenten kiezen

Hoe moet je bedenken wat iemand in een totaal andere cultuur mooi vind?Voor dit dilemma staan veel producenten.

Djiraj Kanaujiya is 19 jaar, komt uit India en maakt foto's voor ansichtkaarten die door Fair Mail verkocht worden in Nederland.Hij wil graag dat zijn kaarten in de smaak vallen,dan worden er meer verkocht.Op die manier kan hij zijn huis en studie betalen en zorgt hij voor zijn acht broers en zusjes.Maar hoe weet hij welke foto's het meest geschikt zijn?

Djiray liet acht van zijn foto's zien op www.fairminds.nl en afgelopen 3 maanden maakten Nederlandse jongvolwassenen hun keuze. Deze populaire kaart is online te koop via fairmail

www.fairmail.info/photos/view/1396

Op deze wijze wil Fairminds Nederlandse jongeren komende tijd meer vragen voorleggen.Heb je een vraag stuur deze dan naar

Door Djirajs leeftijdsgenoten in Nederland te betrekken bij zijn keuze,kwam fairtrade voor hen een beetje dichterbij,niet door een eerlijke banaan of chocolade, maar in devorm van een jongen met een camera en facebookaccount.

FairMail biedt kansarme Indiase en Peruaanse tieners fotografieles,medische verzekering en begeleiding bij het maken van hun toekomstplannen.Elke tiener krijgt 50% van de winst van de verkoop van zijn eigen kaart om zijn huisvesting en onderwijs te betalen.

bron: Wereldzaken

 

Hoe modebewust ben jij?

Kijk daarbij niet alleen naar:" wat is in" maar ook "door wie is het gemaakt, krijgen deze mensen daar een goed loon voor"! Om je te helpen een goede keuze te kunnen maken kijk bij:

http://www.modepoly.org/modepoly.html

 

Voetballen,die zonder uitbuiting van kinderen gemaakt worden?

In veel wereldwinkels zijn ze te koop.Wil je iets meer weten over het land India waar de ballen gemaakt worden: Kijk verder op deze website en de site Childwellness educatief geeft leuke informatie oa over hoe je een sara draagt.